Diş Sağlığı

İlk sindirim ağızda başlar. İyi çiğnenmeyen gıdalar mide ve bağırsakta sindirim ile ilgili sorunlara ya da çok sevdiğimiz evcil hayvanlarımızın erken yaşta kaybına sebep olabilir. Bu gibi istenmeyen durumlarla karşılaşmamak için ağız ve diş sağlığına çok önem vermeliyiz.

Diş Hastalıkları ve Ağız Kokusu

İnsanlar için diş sağlığı ne kadar önemliyse hayvanlar içinde bir o kadar önemlidir. Veteriner diş hekimliğinde önemli olan diş sağlığını korumaktır. Genellikle 2 yaşın üzerinde kedi ve köpeklerde oluşabildiği gibi, çeşitli metabolik rahatsızlık veya hastalıklara bağlı genç hayvanlarda da oluşabilmektedir. Burada bilmemiz gereken önemli nokta, ağız kokusunun ağız içi bir rahatsızlıktan kaynaklanabildiği gibi, sistemik bir rahatsızlıktan da kaynaklanabileceğidir. Dolayısıyla en kısa zamanda veteriner hekimimizin ziyaret edilmesi gerekir. Periyodik olarak diş kontrol ve bakımlarını  serbest veteriner hekimimizden talep edebilirsiniz. Yapılacak olan kontrollerde tartar, çürük ya da ölmüş diş varsa veteriner hekimimiz gerekli müdahaleyi yapacaktır. İnsanlarda olduğu gibi evcil hayvanlarımızda da dolgu, implant yapılmaktadır. Zamanında tedavisi ve bakımı yapılmayan dişleri kaybetmekle karşı karşıya kalabiliriz.

Evde Diş Bakımı

Hayvanınızın ağzını ve dişlerini kontrol etme alışkanlığını mutlaka edinmelisiniz. Bazı hayvanlar bu incelemeyi kolayca kabul ederken, bazıları muayene gibi bakımı da reddeder. Bu durumda veterinerinizin yardımına gerek vardır. Öncelikle diş aralarına sıkışan artıkları bir kulak çöpü ile çıkarın. Özel ya da yumuşak kıllı bir fırça kullanın, üzerine biraz diş macunu sürün. Hayvanınızın ağzı kapalıyken, dudaklarını yan taraftan açarak, fırçayla dişlerini ve dişetlerini fırçalayın. Haftada bir ya da iki kez fırçalamanız yeterlidir. Bunun yanı sıra veteriner hekimimizin önereceği bir antiseptik solüsyona batırılmış bir pamukla dişetlerine kompres uygulayın. Bu sayede onun ağzını mikroplardan ve kötü kokulardan korumuş olacaksınız.
Dişlerinin fırçalanmasına ve temizlenmesine izin vermeyen kedi ve köpekler için çoğunlukla mamalarına katılan bitkisel içerikli kozmetik ürünlerden kullanarak temizlenmesi ve hatta oluşan plakların yumuşatılarak uzaklaştırılması mümkün olabilir.

:: Diğer Hizmetler + tüm hizmetleri gör

- Teşhis & Tedavi