Aşılama

Kedi ve köpeklerde aşılamalar 45 günlükte başlar,yani 6 haftalıkta.Anne sütünden alınan bağışıklık hücreleri yavruyu 45 güne kadar korur ve 45 günlükten itibaren aşılama ile bağışıklık oluşturulur.
Özellikle ilk defa kedi, köpek besleyecek hayvan severlerin aklına en çok takılan sorular aşılarla ilgilidir. Yavru kedi ve köpeğinizin  sağlıklı olabilmesi için en az 45 gün annelerinden süt emmeleri gerekmektedir, yani aşılanma süreci genellikle yavru  eve alındıktan sonra sahibin gözetimindeyken başlar. Ev hayvanlarının aynı insanlarda olduğu gibi yavruyken bünyeleri çok hassas olur. Dikkat edilmesi gereken husus aslında şudur: Aşılar sağlıklı hayvanlara uygulanmalıdır, paraziti olan veya parazit tedavisi yapılmamış hayvanlara asla aşı uygulanmamalıdır. Yavrular aşıları bitene kadar asla evden dışarı çıkmamalıdır ve başka bir kediyle temas etmemelidir.

Yavru köpeğiniz için ise hangi aşıların uygun olduğunu belirlemek için mutlaka bir veteriner hekime danışmalısınız ve o şekilde bir program uygulanmalıdır. Aşıları daha iyi anlamak için, onun yaşamının ilk birkaç haftasında hastalıktan nasıl korunduğunu anlamak çok önemlidir. Buna bağlı olarak aşılama takvimi oluşturmaktayız.

KEDİLERİN AŞI TAKVİMİ

Yavru Aşılama Programı

• 6. hafta İç parazit tedavisi -dış parazit tedavisi
  • 6 .hafta Karma Aşı 1
  • 9. hafta Karma Aşı 2
  • 10. hafta Lösemi Aşısı 1
  • 12. hafta Kuduz Aşısı
  • 13. hafta Lösemi Aşısı 2
  • 16. hafta Fiv Aşısı

1 Yaş Üstüne Her Yıl Tekrar Edilmek Üzere

• Karma
  • Kuduz
  • Lösemi Aşısı

Ayrıca her iki ayda bir dış parazit uygulaması ve her 3 ayda bir içparazit uygulaması tekrarlanır.

KÖPEKLERİN AŞI TAKVİMİ

• 40 GÜNLÜK  Puppy DP( Genclik hastalığı –Distemper  ve Kanlı İshal –Parvoviral Enterit için ikili aşı)
  • 6 HAFTALIK  5Lİ Karma Aşı (Distemper-Parvovirus-Parainfluenza-Leptospira-İnf.Laryngotracheitis)-1
  • 7 HAFTALIK  Bordatella Bronchiseptica-Bronchine  (Kennel Cough) Aşısı -1
  • 8 HAFTALIK  Lyme Hastalığı Aşısı-1
  • 9 HAFTALIK  5Lİ Karma Aşı -2
  • 10 HAFTALIK Bordatella Bronchiseptica-Bronchine  Aşısı -2
  • 11 HAFTALIK Lyme Hastalığı Aşısı -2
  • 12 HAFTALIK Kuduz Aşısı
  • 13 HAFTALIK Coronavirus Aşısı-1
  • 16 HAFTALIK Coronavirüs Aşısı-2
  • 24 HAFTALIK Karma Aşı -3( Rott Weiller gibi kanlı ishal virüsüne dayanıksız ırklarda)

Bundan Sonra Her Yıl 1 Kez Olmak Üzere

• Karma Aşı
  • Kuduz Aşısı
  • Coronavirus Aşısı
  • Bronchine Aşısı
  • Lyme Aşısı tekrar edilir.

Köpeklerde iç parazit uygulaması her 3 ayda bir düzenli uygulanır. Köpek 10 kg altındaysa iç parazit aşısı uygulanırken köpek 10 kg üstündeyse her 10 kg köpek için 1 tane şeklinde köpeğin kilosuna göre iç parazit tabletleri köpeğe yedirilir.
Köpeklerde dış parazit uygulamaları pire kene damlası tercih edilirse ilkbahardan kış dönemine kadar damlalar ayda bir kullanılmak üzere, kış döneminden ilkbahar dönemine kadar da damlalar 2 ayda bir kullanılmak üzere düzenli uygulanır. Daha uzun koruma için pire kene tasmaları tercih edilebilir.

:: Diğer Hizmetler + tüm hizmetleri gör

- Teşhis & Tedavi